Przeskocz do treści

O Badaniu

Badanie „Perły Rynku” to ogólnopolski, niezależny plebiscyt branżowy, w którym detaliści wskazują najbardziej udane nowości spożywcze, kosmetyczne i chemii gospodarczej.

Projekt składa się z dwóch równolegle przebiegających badań: pierwsze z nich „Perły Rynku FMCG”, obejmuje produkty FMCG, drugie „Perły Rynku Kosmetycznego”, dedykowane jest produktom kosmetycznym. Oba projekty uzupełnia nagroda za najlepsze innowacje roku.

Celem badania „Perły Rynku” jest nagrodzenie najlepszych nowości produktowych w najważniejszych kategoriach. Przez 9 kolejnych edycji laureaci badania wyłaniani byli na podstawie głosów oddanych przez właścicieli i pracowników sklepów spożywczych i drogeryjnych, a od 2015r. najlepsze nowości wskazywane są przez jury, składające się z przedstawicieli najbardziej liczących się na rynku sieci drogeryjnych i aptecznych.

Badanie „Perły Rynku” jest największym i jednym z najstarszych projektów wyłaniających najlepsze produkty głosami handlu. Pierwsza edycja Pereł Rynku odbyła się w 2006 roku. Co roku bierze w nim udział łącznie ponad 400 produktów.

Na finałowym podium stają produkty, które są najlepiej rokującymi nowościami, zasługującymi na miano Złotej, Srebrnej lub Brązowej Perły Rynku.

Inicjatorami i organizatorami badania są miesięczniki „Wiadomości Handlowe’ i „Wiadomości Kosmetyczne”.

LISTA KATEGORII

1. Kosmetyki pielęgnacyjne do twarzy (kremy do twarzy na dzień, na noc i pod oczy)
2. Kompleksowa pielęgnacja twarzy (serum, maski, maseczki, glinki, olejki)
3. Maski na tkaninach
4. Kosmetyki i akcesoria do demakijażu (mleczka, toniki, płyny micelarne, chusteczki, płatki)
5. Pielęgnacja jamy ustnej
6. Kosmetyki ochrony przeciwsłonecznej
7. Kosmetyki do ciała (balsamy, masła, olejki, peelingi, inne)
8. Kosmetyki modelujące do ciała (wyszczuplające, antycellulit)
9. Kosmetyki do pielęgnacji dłoni i stóp
10. Kosmetyki do kąpieli i pod prysznic
11. Produkty do higieny intymnej (żele, płyny, chusteczki odświeżające)
12. Dezodoranty i antyperspiranty damskie
13. Dezodoranty i antyperspiranty męskie
14. Wody toaletowe i perfumowane damskie
15. Wody toaletowe i perfumowane męskie
16. Kosmetyki do mycia i pielęgnacji włosów damskie i rodzinne (szampony, odżywki, maski, olejki)
17. Kosmetyki do stylizacji włosów
18. Kosmetyki do koloryzacji włosów
19. Tusze, odżywki i produkty do stylizacji rzęs
20. Kosmetyki do stylizacji i koloryzacji brwi

21. Kosmetyki do makijażu oczu (cienie do powiek, kredki do oczu i eyelinery)
22. Kosmetyki do ust (szminki, pomadki, błyszczyki, peelingi, olejki)
23. Fluidy, pudry, bazy pod makijaż, kremy BB
24. Produkty do konturowania twarzy (bronzery, rozświetlacze, korektory)
25. Zdobienie paznokci (lakiery, emalie, szablony, sztuczne paznokcie, top coaty)
26. Lakiery hybrydowe
27. Pielęgnacja paznokci odżywki, oliwki do paznokci, kremy do skórek, akcesoria)
28. Kosmetyki do golenia i po goleniu dla mężczyzn
29. Kosmetyki pielęgnacyjne dla mężczyzn (kremy, balsamy, szampony, żele pod prysznic)
30. Produkty do pielęgnacji dzieci (kremy, chusteczki, inne)
31. Kosmetyki apteczne – kosmetyki do twarzy
32. Kosmetyki apteczne – kosmetyki do włosów
33. Kosmetyki apteczne – kosmetyki do ciała
34. Kosmetyki naturalne certyfikowane
35. Kosmetyki w trendzie eko
36. Innowacja roku (istotna jest przełomowa funkcja, technologia, cecha, która decyduje, że produkt spowodował przełom na rynku, np. zapoczątkował istnienie, bądź istotnie zmienił oblicze kategorii, kreował trendy)
37. Najbardziej perspektywiczny debiut

REGULAMIN