Badanie „Perły Rynku” to ogólnopolski, niezależny plebiscyt branżowy, w którym detaliści wskazują najbardziej udane nowości spożywcze, kosmetyczne i chemii gospodarczej.

Projekt składa się z dwóch równolegle przebiegających badań: pierwsze z nich „Perły Rynku FMCG”, obejmuje produkty FMCG, drugie „Perły Rynku Kosmetycznego”, dedykowane jest produktom kosmetycznym. Oba projekty uzupełnia nagroda za najlepsze innowacje roku.

Celem badania „Perły Rynku” jest nagrodzenie najlepszych nowości produktowych w najważniejszych kategoriach. Przez 9 kolejnych edycji laureaci badania wyłaniani byli na podstawie głosów oddanych przez właścicieli i pracowników sklepów spożywczych i drogeryjnych, a od 2015r. najlepsze nowości wskazywane są przez jury, składające się z przedstawicieli najbardziej liczących się na rynku sieci drogeryjnych i aptecznych.

Badanie „Perły Rynku” jest największym i jednym z najstarszych projektów wyłaniających najlepsze produkty głosami handlu. Pierwsza edycja Pereł Rynku odbyła się w 2006 roku. Co roku bierze w nim udział łącznie ponad 400 produktów.

Na finałowym podium stają produkty, które są najlepiej rokującymi nowościami, zasługującymi na miano Złotej, Srebrnej lub Brązowej Perły Rynku.

Inicjatorami i organizatorami badania są miesięczniki „Wiadomości Handlowe’ i „Wiadomości Kosmetyczne”.

LISTA KATEGORII

1. Kosmetyki pielęgnacyjne do twarzy (kremy do twarzy na dzień, na noc i pod oczy)
2. Kompleksowa pielęgnacja twarzy (serum, maski, maseczki, glinki, olejki)
3. Kosmetyki i akcesoria do demakijażu (mleczka, toniki, płyny micelarne, chusteczki, płatki)
4. Pielęgnacja jamy ustnej
5. Kosmetyki ochrony przeciwsłonecznej
6. Kosmetyki do ciała (balsamy, masła, olejki, peelingi, inne)
7. Kosmetyki modelujące do ciała (wyszczuplające, antycellulit)
8. Kosmetyki do pielęgnacji dłoni i stóp
9. Kosmetyki do kąpieli i pod prysznic
10. Produkty do higieny intymnej (żele, płyny, chusteczki odświeżające)
11. Dezodoranty i antyperspiranty damskie
12. Dezodoranty i antyperspiranty męskie
13. Wody toaletowe i perfumowane damskie
14. Wody toaletowe i perfumowane męskie
15. Kosmetyki do mycia i pielęgnacji włosów damskie i rodzinne (szampony, odżywki, maski, olejki)
16. Kosmetyki do stylizacji włosów
17. Kosmetyki do koloryzacji włosów
18. Tusze, odżywki i produkty do stylizacji rzęs
19. Kosmetyki do stylizacji i koloryzacji brwi

20. Kosmetyki do makijażu oczu (cienie do powiek, kredki do oczu i eyelinery)
21. Kosmetyki do ust (szminki, pomadki, błyszczyki, peelingi, olejki)
22. Fluidy, pudry, bazy pod makijaż, kremy BB
23. Produkty do konturowania twarzy (bronzery, rozświetlacze, korektory)
24. Zdobienie paznokci (lakiery, emalie, szablony, sztuczne paznokcie, top coaty)
25. Lakiery hybrydowe
26. Pielęgnacja paznokci odżywki, oliwki do paznokci, kremy do skórek, akcesoria)
27. Kosmetyki do golenia i po goleniu dla mężczyzn
28. Kosmetyki pielęgnacyjne dla mężczyzn (kremy, balsamy, szampony, żele pod prysznic)
29. Produkty do kąpieli i pielęgnacji dzieci (kremy, chusteczki, inne)
30. Kosmetyki apteczne – kosmetyki do twarzy
31. Kosmetyki apteczne – kosmetyki do włosów
32. Kosmetyki apteczne – kosmetyki do ciała
33. Kosmetyki naturalne certyfikowane
34. Kosmetyki w trendzie eko
35. Innowacja roku (istotna jest przełomowa funkcja, technologia, cecha, która decyduje, że produkt spowodował przełom na rynku, np. zapoczątkował istnienie, bądź istotnie zmienił oblicze kategorii, kreował trendy)
36. Najbardziej perspektywiczny debiut

REGULAMIN